oeganda van 19/26 maart 17 - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Els Genugten - WaarBenJij.nu oeganda van 19/26 maart 17 - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Els Genugten - WaarBenJij.nu

oeganda van 19/26 maart 17

Door: els van genugten

Blijf op de hoogte en volg Els

26 Maart 2017 | Oeganda, Mukono

maandag 20 maart.
een redelijke rustige week.
wel veel al heel vroeg in het babiehuis geweest.
Lily en Patrick stellen het goed.
n auntie vertelde me dat Lily er wel happy uit ziet, dat is natuurlijk heel fijn.

op dinsdag ben ik met Petra en Marie-Jose naar Mukono gewandeld .
niet echt handig met om met zn drieën lopen.
ik heb maar gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt, en ben foto’s gaan maken van de mensen onderweg.
ik raakte geïnspireerd vooral door de vriendelijkheid v d mensen, vaak zwaaiden ze naar mij.
dat was voor mij de deur naar ze toe, en sprong dan over greppels en sloten om bij ze te komen.
en altijd vraag ik of het gepermitteerd is om een foto te maken.
bij Ja, dan kwam ik meteen in actie, bij nee accepteerde ik dat meteen.
gelukkig vonden de meesten het goed.
vooral moeders met kinderen en vriendinnen, maar ook eigenaren van winkeltjes.
die zijn trots op wat ze hebben en willen het graag laten zien.
ook n dooie geit midden op de weg, stinken en vol vliegen.
die lag er al een tijdje, en ik vroeg me af waarom ze die niet van de weg hebben afgehaald na de aanrijding.
ze verkopen tenslotte ook geitenvlees.

op donderdag hadden we in de tuin van Piet en Pita een echt Uganda feest.
hapjes, frisdrank en veel dans en muziek.
we hebben daar een entreegeld voor betaald, dat geld ging naar alle mensen die er aan hebben meegewerkt, dat is fijn en goed besteed.
heerlijk gegeten, en de muziek dans en klederdracht was geweldig.
ook hiervan akte via de foto’s

Petra heeft afscheid genomen, een echte Brabantse die ik zal missen.
we hadden een avondje met koffie thee en cake.
daarna een nacht met een flinke storm regen en onweer, dat hield iedereen uit de slaap.

ik heb de voorgaande foto's af laten drukken en ben ze uit gaan delen bij de gezinnen en shops.
ze begrepen niet dat het gratis was, maar wel vonden ze het geweldig.
een MUZUNGU (blanke, of zij die hard loopt) die woord houdt.

en dan heb ik eindelijk het zwemmen kunnen regelen.
samen met Marie-Jose alle familie units bezocht en afspraken voor drie zaterdagmiddagen gemaakt.
kinderen heel blij.
ik zorg voor sandwiches frisdrank en fruit voor op het zwembad.
op de terugweg eten we kip, daarna eten in de huizen en zorg ik weer voor een heerlijk toetje als afsluiting van de dag.

jongeren van de school hier bouwen mee aan de familie units, daar stuur ik foto's van mee.
van de jongeren zelf heb ik ook van ieder persoonlijk foto's , die krijgen ze straks ook van mij als ik ze heb laten afdrukken.
vandaag is het zondag, vanmiddag naar de kerk en verder niet veel doen.
had een beetje last van oorpijn en ben begonnen om med. te slikken die ik ook had toen ik in dec. die rare ontsteking had a d rechterkant van mn hoofd.
probeer deze te voorkomen .
veel leesplezier met zn allen, en dank aan allen die me (veelvuldig)schrijven, appen en reageren op de blog. heel fijn

  • 26 Maart 2017 - 12:57

    Chris:

    He Muzungu,
    Ik vind het wel een leuke naam voor je. Lekker bezig, mooie verslagen. Je kunt goed schrijven hoor. Leuk al die foto's. Ja, ik liep nog een beetje achter wat je blogverslagen betreft, maar heb ook contact via de app met je.
    Nou hoop ik niet dat je weer ziek wordt en dat je oor zich rustig houdt. Zorg goed voor jezelf.
    Die dooie "geit" van de foto was volgens mij een hond, zo aan de pootjes te zien. Vandaar dat hij er nog lag denk ik.
    Ga nu hier van de warmte genieten. Vandaag 17 graden met lekker zonnetje. Uit de wind voelt dat al gauw wat meer.
    Lieve groet,
    Chris

  • 26 Maart 2017 - 14:13

    Clarina :

    Ha die Els, leuk om je verslag te lezen. Je begint langzaam aan je horizon groter te maken en contact te krijgen en met de mensen. Leuk zeg! Hier zien we nu beelden van extreme honger en droogte in Afrika, maar niet bij jou gelukkig. Al zal ook daar veel "armoede" zijn. Hoe kijk jij daar tegenaan? Merk je iets van hun eigen cultuur? Hier schijnt het zonnetje, ik heb de eerste citroenvlinder al gezien, de mussen zijn aan het nestelen, en de narcissen staan vol in bloei. Een heerlijke dag. Lieve groet, en geniet van alle warmte daar. Clarina

  • 26 Maart 2017 - 14:41

    Petra:

    Mooie foto's Els, mooi verslag.

  • 26 Maart 2017 - 18:30

    Tineke:

    Hoi Els

    Het lijkt alsof je er al heel lang bent en al goed ingeburgerd bent.
    De foto's zijn ook erg mooi spreken voor zich .
    Nou geniet nog van de laatste maand want voor je het weet is de tijd wel om Hè
    lliefs Tintje. .. ( paar biertjes op Na een lange wandeling bij moeke in de zon)

  • 27 Maart 2017 - 18:39

    Jo Van Den Broek:

    Hoi Els

    Hier je zus ik zie dat het goed gaat met jou.
    De tijd begint al weer op te schieten het lijkt me fijn om
    je straks weer te zien.
    Gisteren waren we nog in het chasse waar Onno moest spelen
    Der kleinkinderen waren er ook omdat het in de middag was.
    Ik brei er een eind aan en tot de volgende week

    Groetjes Jo

  • 28 Maart 2017 - 22:16

    Sjef:

    Hoi Els,
    leuk die verbreding van de horizon, rondkijken dus, vooral een beeld krijgen van het lokale leven; zodat je straks alle berichten uit dat werelddeel wat kunt relativeren.
    De foto's geven de indruk dat het bestaan misschien karig is maar zeker niet ondermaats; is het politiek redelijk stabiel en zonder al te buitensporige corruptie en misdadigheid?
    Geniet van alle indrukken de laatste weken en blijf foto's maken van het alledaagse leven en alles waar ze trots op zijn.

    Groet, Sjef en Dorrie

  • 30 Maart 2017 - 14:00

    Marijke Van Huet:

    Hoi Els,

    Eindelijk, na lang zeuren, van Marcoen je bloggegevens gekregen, en wat geweldig om je reisverslagen te lezen! En van de fotos zie je vaak het plezier afspatten.
    Heel veel succes nog en voor straks: goeie reis terug.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Els

ik ben Els. kom uit Breda. ben 62 en ga over 2 weken een reis maken naar Oeganda. ben zeer benieuwd, het is spannend maar ik heb een geweldige achterban die me steunt.

Actief sinds 16 Jan. 2017
Verslag gelezen: 475
Totaal aantal bezoekers 13141

Voorgaande reizen:

16 Januari 2017 - 31 December 2017

Mijn reis naar Oeganda.

Landen bezocht: