verslag van 20- 27 febr - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Els Genugten - WaarBenJij.nu verslag van 20- 27 febr - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Els Genugten - WaarBenJij.nu

verslag van 20- 27 febr

Blijf op de hoogte en volg Els

26 Februari 2017 | Oeganda, Mukono

maandag 20 febr.
de week is weer begonnen.
ik begin niet meer op 6.30 uur maar eerder om 8u. aantal kindjes zitten dan al aangekleed op de bank of kruipen rond.
dat is een mooie gelegenheid om de allerkleinsten bij je te nemen, dan lijk ik wel van honing.
in een mum van tijd staan er een heleboel lachende, vragende, smekende? snoetjes voor mn neus. wie wil mag bij me zitten, en meestal zitten ze daar ook wel een tijdje lekker rustig bij elkaar te soezen, dat is een mooi moment op de dag.
met Patrick ga ik na het eten op het stoepje in de ochtendzon zitten.dat is fijn. beide tevreden snorrend.
afgelopen vrijdag heb ik 2 sponsorkinderen ontmoet.Davis: (die sponsor ik) had al wel foto.s van hem gezien toen hij vorig jaar door Wilma thuis werd bezocht. nu zag ik hem op school, een vrolijk en gezond uitziend mannetje. ik heb hem uitgelegd wie ik was en hij kwam lekker even bij me zitten. daarna zag ik Gift, een meisje van 5 wat ook nog thuis woont en door iemand uit Nederland wordt gesponsord. ik heb ook met haar gesproken, het is zo.n mooi grietje. de teacher heeft van Davis Gift en mij een aantal mooie foto.s gemaakt.
ik heb het geluk dat ik met de maatschappelijk werkster bij deze kinderen en hun familie.s op huisbezoek mag, ik beschouw dat wel als een eer, ben dan ook zeer benieuwd.
ik heb in Kampala een prachtige jurk voor haar gekocht, en nu maar hopen dat die past.
verder heb ik met Lily in de schommel gezeten. in eerste instantie leek ze het leuk te vinden. gewoonlijk komen er steeds andere kinderen in de schommel zitten, heel leuk maar misschien te druk voor Lily.ze begon na een half uur heel erg te huilen, en ik kon niet zo maar met haar er uit. daar werd ik ook wel een beetje verdrietig van. maar gelukkig kwam er een Auntie die hulp bood en het wandelwagentje ging halen, gauw naar binnen. daar nam een Auntie, Lily van mij over gelukkig, ze werd op een deken op de grond gelegd waar ze doodop was de rest v d dag(en ik ook n beetje).
heb een aantal keren met Patrick oefeningen gedaan, hij geniet van de aandacht dat is zeker. in de middag ben ik met Jake gaan lezen, hij is voor mij een jongetje wat een beetje favoriet is. had al op de eerste dag contact met hem en nu zien we elkaar ook nog regelmatig. lezen vindt hij leuk maar hij is snel afgeleid. ook van hem komt er een foto mee.
vandaag vrijdag is hij op bezoek geweest op mijn veranda. hij heeft zijn verjaardag mogen opschrijven in de agenda van de telefoon, ook samen met hem naar foto's gekeken die ik in Nederland heb gemaakt van familie en vrienden. dat is leuk en hij was erg opmerkzaam.
daarna eten gaan halen en hij terug naar zijn woongroep.
gisterenavond waren mijn favoriete aucties weer terug( na vrije dagen) in het kinderhuis.
ik had ze beloofd nagels te lakken en dat is ook gebeurd. een vrolijke boel was dat.
ik heb Cindy gevraagd voor mij een aantal foto.s in Nederland te laten afdrukken. dat gaat ze voor me doen. dan kan ik vooral aan de aunties leuke foto's geven. ook wilden ze wel allemaal met een kind op schoot, op de foto. die laat ik afdrukken. daar waren ze allemaal zeer content mee.
gisteren heb ik Patrick weert naar buiten genomen.een heel stel kinderen zitten er dan bij, allemaal behulpzaam en vooral er graag bij zijn.
ze vragen me nogmaals elsjefiederelsje te zingen, ik probeer soms er wat van te vertalen. ze zingen al stukjes mee en iemand heeft er een belletje bij gehaald. daarna breng ik Patrick naar binnen, iedereen draagt wat.
dan ga ik naar mijn huis, haal pannenkoeken, en ben voor de rest van de avond in de rust met een lekker boek.ik stuur foto's mee van n dagje Kampala, de matjes met kinderen na de lunch en het nagels lakken.
allemaal een fijn carnaval, denk aan jullie.

  • 26 Februari 2017 - 19:42

    Corrie:

    Ach Els, hier spreekt veel warmte en liefde uit.

    De foto's krijg ik helaas niet geopend.

    Corrie

  • 26 Februari 2017 - 19:51

    Corrie:

    Foto's openen is gelukt, ik was te ongeduldig.
    Wat een prachtige en kleurrijke mensen. Het straat beeld is toch wel een beetje anders als bij ons.

  • 26 Februari 2017 - 22:33

    Tineke:

    Een leuk levendig verslag Els ,en prachtige foto, s.!!

    Je bent nu echt thuis daar, zo te zien.
    De tijd vliegt je bent alweer twee weken daar.

    Zo, n kerkdienst is ook een erg levendig gebeuren hè, heb ik ook meegemaakt in zo, n township bij johannesburg.
    Ach Afrika... een heerlijk land.!!

    De kinderen daar, zullen zich erg veilig en beschermd weten in jullie gemeenschap.
    Genieten Els!

    Lieve groetjes,
    Tineke

  • 27 Februari 2017 - 00:27

    Marianne Geertsen:

    Hey Florence N-Elsje,
    Goed bezig, zeg!
    Leuk geschreven en een super fijn berichtje om te lezen.
    Tis toch wel een opgave ( wel mooi en de moeite waard)
    om ieder kind z'n persoonlijke aandacht en love te geven.
    Zo te lezen is loopt het leventje daar gestructureerd.
    Geniet zoveel mogelijk van deze mooie kleine dingetjes.
    Tot over een paar maandjes lieve Els !!
    Kaai veul liefs van you're brother en me

  • 27 Februari 2017 - 11:39

    Jo Van Den Broek:

    Hallo Els

    Mooi verhaal en zie dat je goed maakt
    Fijn dat je op bezoek bent geweest bij je adoptie kindje dan weet je ook
    over wie het gaat.
    Een mooie reactie van Marianne en Ruud ook zij maken het goed.
    Ik kijk nu al uit naar familiedag om alle verhalen te horen in levende lijve.
    Hier gaat het ook goed maar voor ons geen carnaval meer alles heeft zijn tijd.

    Els tot horens ik kijk er weer naar uit Jo

  • 27 Februari 2017 - 20:28

    Corry:

    Fijn om te lezen dat het je zo goed gaat En ook dat je goed contact hebt met je kindjes Gr Corry

  • 01 Maart 2017 - 20:33

    Wilma Welten:

    Hoi Els
    Al helemaal thuis daar als ik het zo lees en je laat ons mee genieten vanalle dingen die je er doet. Ook met de aunti's, er zal wat af gelachen worden tiujdens dat nagel lakken. Ook met de kindjes al lekker je draai gevonden. Fijn hoor, ook de foto's zijn erg mooi. Als dat op die ene foto Davis is dan is hij wel gegroeid zeg. Leuk he om ze zo te zien.
    Groetjes en ga gewoon lekker door zo. Tot je volgende blog. ( ik kijk er naar uit) liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Els

ik ben Els. kom uit Breda. ben 62 en ga over 2 weken een reis maken naar Oeganda. ben zeer benieuwd, het is spannend maar ik heb een geweldige achterban die me steunt.

Actief sinds 16 Jan. 2017
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 13125

Voorgaande reizen:

16 Januari 2017 - 31 December 2017

Mijn reis naar Oeganda.

Landen bezocht: